Bluecom i samarbete med BizMaker, startar Arena Experience Accelerator

Dela på facebook
Dela på twitter
Dela på linkedin

För de som följt oss är det ingen nyhet att vi gillar ishockey. Vi har exempelvis levererat uppkoppling och tekniska lösningar till  SHL, SDHL och Hockeyallsvenskan i många år. Därför kändes det självklart att tillsammans med BizMaker initiera Arena Experience Accelerator.

Så här fungerar det. BizMaker är en accelerator och innovationsaktör som hjälper företag nå ut med sina goda idéer, idéer som formar framtidens samhälle. Tillsammans med dem har vi startat Arena Experience Accelerator som syftar till att hjälpa lovande företag att skala upp sina digitala innovationer, innovationer som förhöjer upplevelsen för sport- och arenabesökare.

Om du företräder ett teknikdrivet företag som vill kommersialisera din innovation och praktiskt testa den hos idrottsklubbar och eventarrangörer, för att öka värdet och upplevelsen av ett arrangemang, då här det här något för dig. Sista ansökningsdag är 9 februari och programmet pågår mellan februari och september. Sök, det här är en fantastisk möjlighet!

Vi på Bluecom har valt att kliva in som samarbetspartner i detta. Robert (vd Bluecom): ”Vi är med att sponsrar detta för att vi är en stor leverantörer av arenalösningar och har såklart ett nära samarbete med flera ligor med arenor. Det blir ett sätt att hitta ännu en väg hjälpa SHL, SDHL och AHF att få fram nya tjänster som gynnar besökarnas arenaupplevelse. Sen är det såklart väldigt stimulerande att få vara mentorer och hjälpa andra företag och startups.”

Vad kommer vi på Bluecom att praktisk bistå med? Karl Hellström, konsultchef hos oss berättar: ”Vi kommer att ha en rådgivande roll, vara bollplank och givetvis hjälpa till med kontakter och teknik. Evenemang, både utomhus och inomhus, är ju lite av vår grej, så det finns mycket att ösa ur. Bara det faktum att vi kommer att kunna testa saker i skarpa miljöer, det är ju häftigt.”

På vilket sätt finns det plats för ny teknik i det här sammanhanget? Karl förklarar vidare: ”Vi (Bluecom) har idag redan tekniska lösningar i framkant för event, saker som gör själva upplevelsen bättre för besökare och underlättar för arrangörer. Men det finns plats för mer! Vi hoppas se helt nya, spännande lösningar, och det vi hoppas få se är deltagarnas kreativitet, att de tänker utanför ramarna och presenterar något som ingen tänkt på förut eller paketerat på nytt sätt.” Robert fyller i: ”Ja, jag skulle vilja påstå att det finns stora öppningar här – appar och mobila gränssnitt, förenkla olika delar i besöket, köp och lojalitetstödjande tjänster, hållbarhetsaspekter, ja det finns hur mycket som helst. Och vi kommer att ge allt vårt stöd!”

Läs mer om programmet och ansök här.

Relaterade artiklar

Bluecom kopplar upp Handbolls EM 2020

EM i handboll uppkopplat!

Photo credit: © Axel Heimken / kolektiff Så har EM i handboll för herrar dragit igång, en klassisk turnering för oss svenskar. Många är vi

Läs mer »